Odporność u dziecka – jak o nią zadbać?

43

Dobra odporność pozwala ludzkiemu organizmowi prawidłowo funkcjonować i bronić się przed wszelkiego rodzaju bakteriami i wirusami. Szczególnie ważne jest dbanie o odporność w okresie jesienno-zimowym, kiedy pogoda nie dopisuje, a o przeziębienie nie trudno. Wielu rodziców zastanawia się jak wzmocnić odporność dzieci, by uchronić je przed chorobami.

Odpowiednia dieta

Prawidłowo przygotowany jadłospis pomoże nie tylko wzmocnić odporność dziecka, ale również uchronić go przed innymi chorobami np. cukrzycą, czy nadwagą. W diecie należy przede wszystkim unikać pokarmów bogatych w cukry i tłuszcze. Lepiej zastąpić je owocami i warzywami, które są doskonałym źródłem witamin. Warto także do menu wprowadzić naturalne produkty wzmacniające odporność jak czosnek, miód, czy cytryna. Można również skorzystać z gotowych suplementów diety i witamin.

Sport i mniej presji

Obecnie dzieci zdecydowanie zbyt dużo czasu spędzają przed komputerem lub telewizorem. Wskazane jest więc odciągnięcie pociechy od ekranu i zapewnienie jej innej rozrywki. Dobrze jest wspólnie i aktywnie spędzić czas. Piłka nożna, jazda na rowerze, czy choćby spacer będą świetną alternatywą dla elektroniki. Ponadto nie można wywierać na dziecku presji. Ciągłe przypominanie o obowiązkach, zaganianie do nauki mogą wywoływać u dziecka niepotrzebny stres, co ma zły wpływ na jego układ odpornościowy. Oczywiście nie można wszystkiego zupełnie odpuścić, ale małe kompromisy jeszcze nikomu nie zaszkodziły.

Dobry sen i odpoczynek

To podstawa do tego, żeby organizm mógł zregenerować siły na kolejny dzień wyzwań. Chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na temat dobrych praktyk rodzicielskich? W takim razie zajrzyj na blog https://ciah.pl/. Dziecko nie powinno być przeciążone obowiązkami. Niektórym rodzicom wydaje się, że szkoła i zadania domowe, to nie jest duże wyzwanie, jednak jest to mylne wyobrażenie. Opłaci się więc nie dokładać dziecku dodatkowych zajęć lub obowiązków domowych. Warto też przypilnować dziecka, by kładło się spać o odpowiedniej porze. Sen jest w końcu podporą dobrego zdrowia. Zahartowana i zadbana odporność jest ważna przez całe życie. Dzięki niej dziecko mniej choruje i nie musi często rezygnować z codziennych uciech.

5/5 - (1)